pregnancy

قصة رعب لن استسلم الجزء الرابع

لن استسلم‬ الجزء الرابع



وبعد ما الباب لافيه جيش الجن يفتح نحاول نضربهم بالنار لكن مبياثرش فيهم حاجا وجرينا كلنا انا واحمد والدفعه كلها بس نلاقي سور (الي هو زي سور 
الصين العظيم ) بس السور ده مبني من الدم ويسد علينا المكان نحاول نعدي من جواه بس منقدرش مش عارف ازاي ونلاقي خالد جاي ورانا وبيقول 
اثبتو 
خالد : يا اسلام مش قلتلك نبقا اصحاب وانت مردتش 
احمد : انت خاين وزبالة
الاقي احمد بدا يتخنق ومش قادر يقف وانا مش قادر اساعده وبدا انه يفقد الوعي لحد ما لقيته بيقولي
احمد : خلي بالك من نفسك .... واوعي تهرب منه
انا : لا انت هتفوق وهتبقا تمام وهنقتله مع بعض
احمد : ...............
انا : لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا
خالد : لو كنت وافقت من الاول مكنش زمانه مات 
انا : ورحمة صحبي ما هسيبك 
خالد : تحب يحصلك زيه ؟
انا : انت عااااايز ايه ؟؟؟
خالد : مش عايز حاجا 
انا : امال بتعمل كده معانا ليييه
خالد : انا عايز اكون جيش من الجن واغلب بيه كل الجيوش
انا : وانا هكون المشكله الوحيده الهتقابلك 
خالد : انت مش قدي
انا : انا قدك ونص 
ابدا اجري وانا مجمع كل قوتي واخبط انا وكل الدفعه في الثور الي من الدم ده ونلاقيه وقع اول ما نضربه كلنا جامد 
ونكمل جري وانا طالع اجري بقول للدفعه اعمله زي ما هعمل
الدفعه كلها في صوت واحد : ماااااااشي
نجري كلنا وكل الدفعه ورايا ونقف عن مكان كده انا عارفه ادخل المكان واقول للدفعه اقفه هنا ومتخلوش خالد يدخل 
خالد : فين اسلام
واحد من الدفعه : اسلام قرر انه هيستسلم راح يرمي السلاح وكل حاجا هو لابسها وجايلك
خالد : قلتلكه انكم مش قدي

اطلع انا فوق واروح لشخص انا اعرفه من زمان ساكن في البيت اسمه طارق الراجل ده كبير في السن اوي وهو انا بعتبره زي ابويا رغم انه كبير في 

السن بس بيفهم في الجن وكده
دخلت عنده واول ما شافني خدني بالاحضان وقلي وحشتني 
انا : انت اكتر

طارق : ادخل ادخل 

انا : ماشي

دخلت وجبلنا شاي وقعدنا نتكلم
انا : تعرف حد في الجيش اسمه خالد ؟

انا : بس ياريت تقول بسرعه لانه واقف تحت وعلي امل اني هستسلم وانا مينفعش استسلم وعايز طريقه اموته بيها
طارق : انا هحكيلك قصتي 
في البداية انا كنت لسه داخل الجيش وكنت خايف برده بس سعتها كنت خايف جدا وخالد مكنش لسه كون الجيش ولا اي حاجا بس هو كان جيش كبير
بس مش من الجن كان ناس عندها قوات كبيره بس مش جن 
انا : ايه الحل اني اموته 
طارق : انت لازم ......
ولقينا الدم بدا يملا المكان وع الحيطه اتكتب استسلم
طارق : انت لازم تروح معاهم مكان التدريب هتلاقي فيه سكينه عدمانه دم جمب مكان تدريب الاسلحه بالسكينه دي تقدر تموته بس لازم تطعنه في 
صدره طعنتين 
انا : ماشي
اخد طارق وانزل بيه تحت علشان كان هيموت لو كنت سبته 
وارمي كل السلاح علشان ميشكش فيا
وانا خارج انادم علي الشخص الي بعدي في الدفعه وهو كان اسمه مينا 
انا : بص انا رايح معاهم
مينا : هتستسلم ؟
انا : لا طبعا انا هروح انتقم من هناك نص ساعه ولو لقتني اتاخرت تعالي انت والجيش كله ومعاكو اسلحه 
مينا : ماشي

اطلع بره وخالد يكتفني وياخدني معاه لحد مكان التدريب 

انا : انت عايز ايه يا خالد ؟

خالد : هههه غير اني اكون جيش من الجن ؟ عايز اقتلك انت وكل اليعرفوك

انا : هتستفاد ايه ؟

خالد : الزيك المفروض مش يعيشو علشان لو عاشو هيبقو مشكله في حياتي انا وجيشي

انا : كويس انك عارف

خالد : خدوه علي مكان التدريب واربطوه جمب المكان الي كان بيتدرب فيه ع السلاح وفي الخشبه بتاعته كمان

انا : ههههههه هتندم

شكرا لتعليقك